Hae Sotungin lukioon urheilulinjalle!

Lukiomme sijaitsee Sotungin urheilupuistossa upeiden liikuntamahdollisuuksien keskellä. Olemme luoneet liikunnalle ja urheiluvalmennukselle erinomaiset olosuhteet ja laajan kurssitarjonnan. Urheilulinjalle valitaan vuosittain 55 - 90 opiskelijaa.

Urheiluvalmennuksen kurssit on tarkoitettu säännöllisesti ja tavoitteellisesti mitä tahansa urheilulajia harrastavalle opiskelijalle. Tarjoamme kehityshaluisten urheilijoiden käyttöön ammattivalmentajiemme osaamisen, erinomaiset olosuhteet ja harjoitusaikaa seurassa tapahtuvan harjoittelun lisäksi ja tueksi. Harjoittelun ja opiskelun yhdistäminen onnistuu joustavasti ja järkevästi.

Jääkiekkoilijat harjoittelevat Tikkurilan jäähallilla, salibandyryhmä Tikkurilan Tiger Sport Arenalla Auramotalossa, jalkapalloilijat Sotungin jalkapallohallissa ja nurmella, uimarit Hakunilan ja Tikkurilan uimahalleissa ja koripalloilijat sekä yleisryhmän urheilijat lukion salissa, kuntosalissa ja lähialueen liikuntapaikoilla. Sotungin lukio tarjoaa urheiluvalmennettaville bussikuljetuksen Tikkurilan harjoituspaikoilta takaisin koululle aamutreenien jälkeen.

Hakunilan uimahallin kuntosali ja uima-altaat ovat kouluaikana ilmaiseksi opiskelijoidemme käytössä.

Hakiessasi urheilulinjalle sinun tulee täyttää Opintopolku -palvelussa Urheilijan lisäkysymykset. Lisäkysymykset aukeavat sinulle automaattisesti hakukohteen alle. Jotta voit tulla valituksi Sotungin lukion urheilulinjalle, tulee sinun vastata näihin urheilijan lisäkysymyksiin.  Tutustu valintaperusteisiin ja urheilijan lisäkysymyksiin Olympiakomitean kotisivuilla ennen kuin siirryt täyttämään hakulomaketta Opintopolkuun.

Aiempina vuosina käytössä ollut paperinen hakulomake on poistunut käytöstä, eikä sillä voi enää hakea urheilulinjalle.

Lisätietoja urheiluvalmennuksesta kotisivujemme Urheilulinja-osiosta sekä

rehtori Esa Partanen, 0400 633 865, esa.partanen@vantaa.fi