Lukiopaikan vastaanottaminen Sotungin lukiosta

Maalaus, jossa kasvot

Opiskelijavalinnat julkistetaan aikaisintaan 13.6.2024 koulun kotisivuilla ja koulun pääovessa sekä Opintopolku.fi:ssä. Uudet ykköset vastaanottavat lukiopaikkansa Opintopolku-palvelussa. Uutena opiskelijana saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit ottaa opiskelupaikan vastaan. Ota opiskelupaikkasi vastaan heti, mutta kuitenkin viimeistään 27.6.2024 mennessä. Jos et ota saamaasi paikkaa vastaan, ole välittömästi yhteydessä rehtoriin. Peruskoulun päättötodistusta ei tarvitse toimittaa koululle. Varasijoilta hyväksyminen päättyy 16.8.2024.

Tulosten julkaisun jälkeen saat lukion rehtorilta sähköisen tietopaketin sähköpostiisi. Lue tietopaketin sisältö huolella, ja vastaa siinä olevaan kyselyyn mahdollisimman nopeasti. Kyselyn perusteella teemme opiskelijoille ensimmäisen periodin lukujärjestykset. Muut lukuvuoden valinnat teet yhdessä oman opinto-ohjaajasi kanssa koulun alettua.

Voit tutustua ennen lukuvuoden alkua Sotungin lukion opinto-oppaaseen.

Sotungin lukion uuden opiskelijan kesäkassi 2023(pdf, 134.9 KB)