Asiasana: Lukiot

Vantaalla lukiokoulutusta järjestetään viidessä suomenkielisessä päivälukiossa, yhdessä ruotsinkielisessä lukiossa sekä Vantaan aikuislukiossa ja Sotungin lukion aikuislinjalla (Sotungin etälukio).

Sotungin lukion uudet opiskelijat

Tiedote

Sotungin lukion yleis- ja urheilulinjalle valittiin yhteensä 144 opiskelijaa. Tutustu Sotungin lukion uuden opiskelijan tietopakettiin, eli kesäkassiin. Löydät sieltä paljon olennaista tietoa tulevista opinnoistasi.

Ylioppilastutkinto ja -kirjoitukset avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Sisältösivu

Ylioppilastutkinto on toisen asteen tutkinto, jonka tehtävänä on vahvistaa laaja-alaista yleissivistystä. Tutkinnon suorittamista varten lukioissa järjestetään kahdesti vuodessa ylioppilaskokeet.

Työ- ja loma-ajat kouluissa avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Sisältösivu

Lukuvuoden 2023–2024 työajat ovat esiopetuksessa 10.8.–31.5., peruskouluissa ja lukioissa 10.8.–1.6. ja Variassa 1.8.–31.7. Löydät myös loma-ajat tältä sivulta.

Lukiokoulutus avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Koontisivu

Lukio-opinnot tarjoavat monipuolisen yleissivistyksen ja hyvät valmiudet jatko-opintoihin.