Futarit Belgiassa

Blogi Sotunki maailmalla

KoulutusNuoretOpiskelijat

Jalkapallovalmennukseen osallistuvat tytöt kävivät vierailulla kumppanikoulussamme KSOM Rozenbergissä.

Valokuva tyttöjen jalkapallojoukkueesta ja heidän valmentajastaan

Kuva: Kristof Schepers

Sisältö

Lähdimme fudisryhmämme kanssa Belgiaan tutustumaan ystäväkouluumme Molissa. Matkustimme ensiksi Amsterdamiin, josta otimme junan kohti Eindhovenia. Siellä tutustuimme kaupunkiin sekä vierailimme PSV Academyn treenikeskuksessa. Pääsimme seuraamaan U23 PSV joukkueen treenejä.

Samana päivänä matkustimme Belgiaan Moliin. Molissa asuimme ihastuttavan leirintäalueen mökeissä. Molissa vierailimme paikallisessa koulussa KSOM1:ssa sekä saimme olla osana heidän koulupäiväänsä. Siellä myös pelasimme paikallisten kanssa jalkapalloa sekä muita urheilulajeja. Koulupäivä oli kiva sekä tutustuimme paikallisiin oppilaisiin.

Matkustimme Antwerpiin ja siellä pääsimme tutustumaan Antwerp FC:een stadioniin sekä harjoitteluolosuhteisiin. Kokemus oli hieno sekä saimme oppia paljon uutta. Kokemus oli ehdottomasti yksi matkan kohokohdista. Vierailu jälkeen matkustimme jälleen Moliin, jossa pääsimme koulun liikunnanopettajan ohjaamana maastopyöräilemään, joka oli myös hauska kokemus.

Matkan viimeisenä iltana ystäväkoulumme rehtori vei meidät maistelemaan paikallisia belgialaisia ruokia. Ruuat olivat maukkaita sekä viimeinen ilta oli mukava.

Viimeisenä päivänä matkustimme takaisin Eindhoveniin, jossa entinen suomalainen PSV:ssä pelannut jalkapalloilija Joonas Kolkka näytti meille PSV museota sekä stadionia. Samana päivän matkustimme vielä Amsterdamin kautta kotiin Suomeen.

Matka oli ikimuistoinen ja saimme kokea siellä paljon kaiken näköistä. Kiitos matkan järjestäjille sekä mukana olleille henkilöille erityisesti valmentajallemme Mika Kottilalle.

Vieraskynä

Vieraskynässä puheenvuoron saavat kiinnostavat henkilöt, yhteistyökumppanit ja toimijat, jotka tarjoavat uusia näkökulmia Vantaan kehitykseen.

Kädet näppäimistöllä.

Matkaraportti