Eevan hiihtoura vahvassa nousussa

Artikkeli
Eeva Haasanen palkintokorokkeella..

Eeva Haasaselle U20 SM-pronssia.

Hiihtäjä Eeva Haasasen harjoitteluun on tälläkin kaudella kuulunut paljon lajiharjoittelua, rullahiihtoa, erilaisia juoksuharjoitteita ja voimaharjoittelua pitkäaikaisen valmentajan Henri Erkkilän johdolla. Henrin ohella Eevaa on tukenut vahvasti Sotungin lukion ja Vantaan hiihtoseuran valmentaja Kalmer Tramm, joka on pitänyt huolta Eevan kisasuksien huollosta. Onnistunut harjoittelu ja valmennus ovat alkaneet näkyä sekä kehityksessä että tuloksissa. Eeva otti talvella kaksi vapaan hiihtotavan SM-pronssia alle 20-vuotiaiden sarjassa ja aikuisten puolella kisasijoituksia on jo 20 parhaan joukkoon. Näiden tulosten pohjalta on hyvä ponnistaa kohti tulevan kauden päätavoitetta, alle 23-vuotiaiden MM-kisoja. Tulevaisuudessa tavoitteet ovat vielä korkeammalla eli murtautua aikuisten maajoukkueeseen, maailmancupiin ja arvoikisoihin. Nämä tavoitteet vaativatkin sitten jo useiden vuosien ammattimaista harjoituspohjaa ja kehittymistä kaikilla hiihdon osa-alueilla.

Eeva valmistuu keväällä ylioppilaaksi neljän vuoden opiskelun jälkeen. Ilman opintoajan jatkamista ja Sotungin lukion ja etälukion mahdollistamia joustoja paljon harjoittelevan ja leireilevän huippu-urheilijan lukio-opinnot olisivat olleet hankalia suorittaa. Eeva kiittääkin opettajia joustavista opintojärjestelyistä. Myös lukion sijainti kodin ja pääharjoitusolosuhteiden vieressä ja kaverit ovat olleet Eevalle tärkeitä asioita lukioaikana. Sotungin lukion toivottaa Eevalle onnea tuleviin haasteisiin!

Sotungin lukioUrheilu