Vanhojen tanssit 2023 Sotungin lukiossa

KoulutusNuoretOpiskelijat

Sotungin lukion vanhojen tanssit järjestetään lukion liikuntasalissa 10.2.2023. Koululaisesitykset ovat klo 10, 12 ja 13.15 ja pääesitys Vantaan puhallinorkesterin säestyksellä klo 16. Esityksen juontavat Veeti Lemmetyinen ja Vilma Myllykoski.

Valokuva Vanhojen tansseista Sotungin lukiossa

Sotungin lukion vanhojen tansseihin osallistuu noin 130 opiskelijaa.Ohjemistoon kuuluu hieman yli kymmenen tanssia, joista yksi on opiskelijoiden itse suunnittelema ja ohjaama usein yleisönkin odottama oma tanssi.

Vanhojen päivästä on tullut lähiyhteisöä yhdistävä mieleenpainuva tapahtuma. Lähikoulujen opiskelijoita ja pieniä päiväkotilaisia odotetaankin jo vieraiksemme vanhojen päivänä 10.2. Myös vierailu vanhainkodeissa pienemmän tanssijajoukon kanssa on koettu tärkeäksi.

Muodostelmaluistelua harrastava Ida Turunen ja jääkiekkoa pelaava Mikko Hyytiäinen ovat tykänneet tanssien harjoittelusta. Haasteellisinta heidän mielestään on ollut tanssia wienervalssia, jossa parin kanssa tulee pyöriä 180 asetta kahdella valssin askeleella. Vanhojen päivää varten MIkko on vuokrannut puvun ja Ida on ostanut mekon. Ida ja Mikko kertovat, että vanhojen päivään ovat tulossa katsomaan ainakin omat perheenjäsenet.

Sotungin lukio